Relatiedag &
Open dag

Ga naar interview

Relatiedag & open dag | 700 bezoekers | Eigen terrein

 

Relatiedag: The world’s biggest box

Hoe geef je een bijzondere draai aan de open dag van je bedrijf? Je nodigt relaties en medewerkers uit en je vestigt een wereldrecord. Dit is wat Smurfit Kappa in 2016 voor ogen had en wat ze glansrijk voor elkaar hebben gekregen. Niet alleen de relaties en de eigen medewerkers waren onder de indruk, ook de lokale pers pakte deze bijzondere mijlpaal op, waardoor het event zelfs exposure in de media kreeg.

Onze recordpoging was een vorm van lef. Het was een risico omdat het kon mislukken, maar dat houdt ons niet tegen. Wij durven te zijn.

Octavie Hoyer | Management Assistant Smurfit Kappa

Een relatiedag met een wereldrecord

Smurfit Kappa zocht naar een moment om hun nieuwe branding te (her)laden bij de medewerkers en haar relaties. Met kernwaarden als openheid, samenwerking, gedrevenheid, ervaring, kennis, en vindingrijkheid én verpakkingsmateriaal als core business werd bedacht om de grootste doos van de wereld te bouwen om een poging te doen om in het Guiness Book of World Records te komen. De onthulling van de doos zou dan een mooie aanleiding zijn om een open dag te houden, waarbij op de ene dag de relaties werden uitgenodigd en rondgeleid en op de andere dag de medewerkers het bedrijf aan hun families mocht laten zien.

Verbinden, versterken en verrijken door de inzet van een relatiedag

De relatiedag stond in het teken van de officiële onthulling van de wereldrecordpoging. Hiervoor waren relaties uitgenodigd in een volledig tot evenementenlocatie omgebouwde hal van de organisatie. Genodigden werden welkom geheten op het evenement door directie en cabaretier Joop Vos. Laatstgenoemde had een op maat gemaakte show ontwikkeld voor de relaties van Smurfit Kappa, waarbij op laagdrempelige wijze de nieuwe branding en kernwaarden gecommuniceerd werden.

Daarna was het zover. Onder begeleiding van opzwepende muziek en knallende kabuki’s werd de grootste doos ter wereld onthuld onder toeziend oog van de burgemeester van Helmond. Vervolgens was er alle ruimte om te netwerken en konden genodigden een rondleiding krijgen door het pand.

De onthulling van de grootste doos werd de dag erna nog eens dunnetjes overgedaan. Ten overstaan van alle medewerkers en hun families sprak de directeur nogmaals zijn trots en blijk van waardering uit. Wat volgde was een ongedwongen, feestelijke middag, waarbij de medewerkers vol trots hun werkplek konden laten zien aan hun families. Uiteraard ontbraken ook de nodige culinaire versnaperingen niet.

Een relatiedag op eigen terrein organiseren

Een relatiedag en open dag is bij uitstek geschikt om op het eigen terrein te organiseren. Een event op eigen terrein zorgt altijd voor een bijzondere beleving van organisatie en merk, het toont vaak verrassende invalshoeken. Een relatiedag op eigen terrein heeft vaak een verbindend, versterkend en verrijkend vermogen op alle betrokkenen.

Evenementen op eigen terrein vallen volledig buiten de WKR en worden dus niet (extra) belast. Dit kan flinke financiële voordelen opleveren. Voor veel organisaties het overwegen méér dan waard. Van belang is dat men wel realiseert dat de aanloop tot aan het event gemiddeld twee tot vier dagen kan duren en daarnaast mag het logistieke aspect niet worden onderschat. Een evenementenbureau kan meedenken over logistieke knelpunten, veiligheid en invulling, zonder dat de dagelijkse bedrijfsvoering in het gedrang komt.

We hebben een mooi pand en de fabriek is ons visitekaartje. Het is voor de klant goed en interessant om te zien waar en hoe hun product gemaakt wordt. En dat kan alleen op eigen locatie.

Octavie Hoyer | directiesecretaresse

Ook meer uit je eerstvolgende evenement halen? Download dan ons visiedocument en maak een vliegende start!

Ga naar visiedocument
image

Visiedocument de kracht van l!ve