Het verhaal van anderen centraal stellen…

…dát is ons verhaal.

 

We all love stories, journeys and experiences…

Er was eens een team van creatieve professionals, dagelijks werkzaam in een prachtig en inspirerend pand gelegen aan de Dongevallei. Een prachtig natuurgebied gekoloniseerd door vliegende en zwemmende fauna, een gebied zo ingericht dat hooglanders rustig kunnen grazen. Dit is het gebied, de broedplaats, het kloppend hart, waar verschillende specialismen samenkomen en krachten worden gebundeld. Dit is de plek waar doelgericht wordt gewerkt aan spraakmakende eventconcepten voor jouw organisatie of merk.

 

Wij zijn team MarQuis evenementen


Klantonderzoek (2016) toont aan dat opdrachtgevers ons het meest waarderen voor onze hoge mate van expertise, onze betrouwbaarheid, onuitputtelijke bron van inspiratie en het onvoorwaardelijke ontzorgen.

Een bestaande relatie is vertrouwd, een nieuwe is objectief en heeft een frisse kijk. Ga voor de juiste expertise én de klik.

Team MarQuis evenementen

WENDY VAN DE BEURCHT | EIGENAAR & COMMERCIEEL DIRECTEUR

Passie, gedrevenheid en enthousiasme zijn woorden die mij typeren. Zowel zakelijk als privé ageer ik in de basis vanuit mijn gevoel. Ik probeer altijd te begrijpen wat de ander voelt. Empathisch vermogen is overigens essentieel voor het organiseren van evenementen. Ik zie altijd kansen om mensen te helpen, te enthousiasmeren en te motiveren. Al mijn eigenschappen bundel ik dagelijks om me als dienend leider op te stellen voor mijn team. Zelf floreer ik het beste als ik merk dat ik het gemeenschapsgevoel en de persoonlijke groei van de mensen (in- én extern) om mij heen kan bevorderen. Ik probeer mezelf hierbij altijd zo min mogelijk ego gedreven op te stellen en zoveel mogelijk het groter geheel te dienen. Ik begrijp als geen ander dat de kennis, ervaring, inzet, creativiteit en betrokkenheid van werknemers het belangrijkste kapitaal is voor een organisatie. En dit merken onze opdrachtgevers ook. “Extern winnen, is altijd intern beginnen.”

Het volledige interview van Wendy uit ons MarQizine lees je hier

 

AARON JANSEN | STRATEGISCH & CREATIEF PARTNER

Strategie en creativiteit zie ik als twee kanten van dezelfde medaille. Creatie zonder strategie noem ik kunst. Dagelijks houd ik me bezig met het bedenken, doorgronden en uitvoeren van bedrijfsstrategieën. Een uiterst boeiend onderwerp dat om de nodige verdieping vraagt. Hierbij pleit ik altijd voor een herwaardering van het ongrijpbare fenomeen creativiteit. Het is namelijk mijn overtuiging dat de fameuze ‘return on investment’ altijd begint met het investeren in een ‘Big Idea.’ Een Big Idea ontstaan uit creativiteit. Briljante ideeën zijn het meest exceptionele bezit van het mens-zijn. Ze kunnen namelijk de toekomst van mens, merk en organisatie veranderen. Het leidt tot discussie, tegenspraak of bewondering. Ik noem het spraakmakend. Het zet aan tot verandering en brengt mensen in beweging. Het bedenken en ontwikkelen van eventconcepten die in lijn liggen met het DNA van organisaties vraagt om bruggen te slaan tussen strategie en creativiteit én andersom. Een goed eventconcept is altijd het manifest van wat de organisatie is, wie zij wil zijn én weerspiegelt waarvoor zij staat in de wereld van vandaag en morgen. Niets zo mooi om voor onze opdrachtgevers hier een belangrijke bijdrage aan te kunnen leveren. “This is why we do, what we do.”

Het volledige interview van Aaron uit ons MarQizine lees je hier

DENISE MERTENS – MELANIE MAAS | OFFICE MEDEWERKERS

Denise:
De klik én match die ik heb met Wendy is voor onze opdrachtgevers een echte meerwaarde te noemen. Door onze jarenlange samenwerking geldt hier; één en één is drie. Dit merken onze opdrachtgevers vooral tijdens de productie van een event, aan een half woord hebben Wendy en ik meestal genoeg. Mijn eigen netwerk bestaat daarnaast voor het grootste gedeelte uit mensen die actief zijn in het organiseren van publieksevenementen. Je merkt dat hier heel interessante kruisbestuivingen uit kunnen ontstaan. We houden dan ook met enige regelmaat sessies waarbij we uiteenlopende ervaringen delen. Hierdoor merk je dat we onze dienstverlening en/of werkprocessen naar een hoger plan tillen. ‘The best of both worlds’ principe geldt hier.

Melanie:
De eventconcepten die we voor onze opdrachtgevers bedenken en ontwikkelen vertellen een verhaal en/of bevatten een of meerdere boodschappen. Wij noemen het: “Bring your (brand) story live.” Het creëren van een herkenbare ‘kapstok’ waaraan het event wordt opgehangen is één van de moeilijkste onderdelen bij de ontwikkeling van eventconcepten. Het vraagt veel creatief vermogen om voor onze opdrachtgevers op originele en juiste wijze de vertaalslag hiervoor te maken. Maar het is juist dit onderdeel waarin de mogelijkheid te vinden is om een uniek, spraakmakend en onderscheidend eventconcept te bedenken en te ontwikkelen. Creatieve maar vooral ook relevante (grafische) vertaalslagen maken voor onze opdrachtgevers is waar mijn kracht ligt. Dit is dan ook mijn rol die ik als jongste telg binnen team MarQuis vervul. “De nieuwe (netwerk)generatie stroomt momenteel het bedrijfsleven in, houd daar NU rekening mee.”

 

REZA LESTELULU – TIM DE JONG – JESSICA VAN LAMBOOIJ | INHOUSE EXPERTISES

Reza:
Vanuit mijn achtergrond bedrijfseconomie, (specialisatie in strategisch management en marketing) ondersteun ik team MarQuis op projectbasis bij het bedenken en ontwikkelen van eventconcepten die om verdieping vragen op genoemde disciplines. Dit doe ik als zelfstandige vanuit mijn eigen onderneming DGTLBSMNT (Digital Basement, met klinkers). Team MarQuis ondersteun ik daarnaast ook voor film en fotografie. Een event is een strategisch krachtige tool om op subtiele en genuanceerde wijze een boodschap en/of verhaal over te brengen. Onderschat de impact van foto en video niet tijdens een event, maar overschat ze ook zeker niet. Een eventvideo is een genuanceerde weergave van de achterliggende gedachte van het event en vertelt in het beste geval het verhaal van de organisatie, merk en de mensen. Het geheel moet gewoon kloppen. En dit vraagt om de nodige ervaring, creativiteit en een vleugje strategie. “Technologische ontwikkelingen en innovaties gaan op verschillende vlakken voor een verschuiving zorgen binnen alle branches.”

Tim:
Als online specialist bekijk ik hoe content een belangrijke rol kan spelen binnen bedrijfsstrategieën. Niet alleen geef ik er een creatieve invulling aan, maar ook kijk ik naar data om uiteindelijk doelgroepen beter te kunnen begrijpen, om zo de doelgroep(en) optimaal te kunnen bedienen. Mijn realistische creativiteit komt van pas bij het bedenken en ontwikkelen van eventconcepten; Out of the box, maar altijd op basis van data en met het doel helder op het vizier. Mijn rol is bijvoorbeeld genodigden enthousiasmeren, mobiliseren en activeren door een aansprekend crossmediaal concept te bedenken voor een uitnodigingstraject rondom een event. Door de inzet van een veelzijdig (live) communicatietraject kunnen we het verhaal van onze opdrachtgever al in een vroeg stadium vertalen, vertellen en verankeren. “Het event is het hoogtepunt van meer.”

Jessica:
Inzet van evenementen biedt dé kans om het DNA en het verhaal van organisaties te (her)laden. Op deze wijze worden mensen meer betrokken bij de kern en de toekomst van organisaties. Op projectbasis schrijf ik voor team MarQuis teksten waar beleving
centraal staat. Het verhalend vermogen, ook wel storytelling genoemd, is hierbij cruciaal. Je kunt iets heel feitelijk beschrijven, maar zodra je beleving toevoegt, spreekt het verhaal veel meer aan en beklijft het beter. Belevende verhalen roepen emoties op en ze vertellen daarmee veel meer dan een informatieve tekst. Iedere organisatie heeft zijn eigen verhaal. Waarom bestaan ze, waarom doen ze wat ze doen en waar is de organisatie op weg naar toe? We zien de tendens dat organisaties hun medewerkers, klanten en stakeholders willen betrekken bij het verhaal van de organisatie. Het verhaal zorgt ervoor dat de organisatie zich positioneert ten opzichte van andere organisaties. Dergelijke verhalen laten zien wie je bent en waar je voor staat. Dat maakt je onderscheidend. Dit is ‘durven zijn.’ Voor de opdrachtgevers van MarQuis evenementen vertaal en implementeer ik dit soort verhalen in eventconcepten zodat het event een meer verhalend vermogen krijgt. Hierdoor verkrijgen evenementen een extra dimensie, het draagt bij aan (meer) beleving en daarmee uiteindelijk het bereiken van vooraf gestelde doelstellingen. “Zonder verhaal heb je niets te vertellen.”

 

Meer uit je event halen? Plan een inspirerende brainstormsessie.

Inspirerende sessie plannen
image