Jubileumevent | activiteiten- evenementenkalender | corporate festival | opdrachtgever WSD

 

Het 60-jarig jubileum
2016 stond voor WSD in het teken van het 60-jarig jubileum. De organisatie heeft dit bedrijfsjubileum aangegrepen om een zorgvuldig samengestelde jaarkalender in te zetten waar de doelen van de organisatie aan gekoppeld waren. “We zaten in turbulent vaarwater in de branche en de budgetten stonden onder druk in de regio. Toch wilden we deze mijlpaal niet zomaar voorbij laten gaan en het vieren.”

 

“De insteek was om zowel terug te blikken als vooruit te kijken. Onze samenwerkingspartners, stakeholders en andere betrokkenen wilden we laten zien wie we zijn en wat we doen. En natuurlijk wilden we onze medewerkers bedanken voor hun inzet door middel van een feest. Gedurende het jaar zijn er verschillende momenten geweest om deze partijen te betrekken bij het jubileum en om WSD als organisatie breed te profileren.”

MarQuis heeft ons bijgestaan bij de jaarkalender en het gehele event verzorgd. Dit is heel goed verlopen en alles was tot in de puntjes uitgedacht. Dit hadden wij zelf nooit voor elkaar gekregen.

Jan Simons | algemeen directeur WSD

Zorgvuldige samengestelde activiteiten- evenementenkalender
Om de jubileumkalender vorm te kunnen geven hebben er vijf workshops plaatsgevonden gebaseerd op visueel denken en storytelling in samenwerking met Gerrit Draad (Mindbiz) en MarQuis evenementen. Verschillende mensen uit de organisatie zijn hierbij betrokken geweest om negen relevante gebeurtenissen gedurende het jubileumjaar plaats te laten vinden. “Voor de stakeholders is er een conferentiedag georganiseerd, voor de werkgevers een werkgeversevent en voor iedereen die geïnteresseerd is in WSD een open dag. Het bleek dat er onder de werknemers heel veel mensen zijn die goed kunnen koken en daarom is er een Masterchef georganiseerd. Ook mocht iedere werknemer een wens inleveren bij de wensenfabriek. Het jubileumfeest in de vorm van een corporate festival was het hoogtepunt van ons jubileum.”

Een jubileumevent met meer dan één doel
Een belangrijke reden voor deze verschillende vieringsmomenten was dat WSD op deze manier hun verhaal opnieuw onder de aandacht kon brengen en hun toekomstige rol in de regio kon laten zien. “Er is heel veel goodwill gekweekt het afgelopen jaar. Onze samenwerkingspartners en relaties hebben ons nog beter leren kennen en zijn zeer positief. Ook zijn we onder de aandacht gebracht bij mensen die ons nog niet kenden. Wij helpen een brede doelgroep aan werk en we ondersteunen deze mensen. Voor veel mensen was nog niet duidelijk hoe en waarom we dat doen en ik hoor terug dat iedereen dat nu beter begrijpt. Uiteraard was het jubileumfeest een moment om onze trots naar onze medewerkers uit te spreken en het was een zeer geschikt middel om de saamhorigheid te versterken.”

Lees het volledige interview hier

Een zakelijk evenement spectaculair afsluiten?
Lees dan zeker onderstaand interview: ‘Het geheime wapen’ van MarQuis.

Team MarQuis evenementen

Dit kan ook interessant zijn

Bekijk interview
image

Interviews