Jubileum | Teambuilding | 90-175 bezoekers | Rioned | Experience Island & Efteling 

 

Meerdere doelen bereiken door de inzet van een jubileumevent
Een jubileumevent is bij uitstek geschikt om meerdere doelen te bereiken, zelfs tegelijkertijd. Maak een goede planning en denk na over alle fases van het evenement. Hoe gebruik je een jubileum om meer eenheid en saamhorigheid binnen je organisatie te creëren? Rioned gaf in 2016 het perfecte voorbeeld. Het 60-jarige bestaan werd aangegrepen om een bijzonder evenement te organiseren om het personeel te bedanken, de onderlinge band te versterken en samen met de medewerkers en hun partners de historie te vieren en vooruit te kijken naar de toekomst

Begin op tijd aan de organisatie van een jubileumevent. Daarnaast hebben wij gemerkt dat het goed is om verschillende mensen uit het bedrijf in een projectteam te plaatsen en samen daadwerkelijk een doel te hebben.

Jan Pieters | Algemeen Directeur Rioned

60-jarig jubileum
2016 was het 60-jarig jubileumjaar van Rioned. Deze mijlpaal konden ze, net als 50 en 55 jaar, niet voorbij laten gaan. “Deze dag is op twee manieren ingestoken. In eerste plaats wilden we onze medewerkers bedanken voor hun inzet en loyaliteit. Daarnaast was de insteek om de samenwerking tussen de verschillende disciplines binnen het bedrijf te versterken. Uit het tevredenheidsonderzoek dat in 2015 onder de medewerkers was afgenomen, bleek dat dit met name een verbeterpunt was. Het jubileumevent startte met een teambuilding en we sloten af met een feestavond waarbij de partners ook waren uitgenodigd. Als we enkel voor een feestavond hadden gekozen, waren de mensen die elkaar goed kennen bij elkaar gaan staan en bereik je niet het doel om de samenwerking te stimuleren.”

Het jubileumjaar als communicatiemiddel
Het jubileumjaar is het uitgelezen moment om het contact met niet alleen de medewerkers, maar ook met relaties, stakeholders en andere betrokkenen bij het bedrijf opnieuw aan te halen. “We hebben het jubileumjaar aangegrepen om onze klanten, relaties en de wereld om ons heen te laten zien dat we 60 jaar bestaan, dat we al zo lang in deze business zitten.”

Lees het volledige interview hier

Een zorgvuldig samengestelde jaarkalender opstellen voor je jubileumjaar?
Download ons visiedocument waarin we laten zien hoe we jouw organisatie (opnieuw) onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

Ga naar visiedocument
image

Visiedocument de kracht van l!ve