interview

Relatiemarketing events | medewerkersevents | eventmarketing | opdrachtgever Bosch rexroth

 

Binnen het marketing- en communicatieplan van Bosch Rexroth worden er verschillende tools ingezet om producten in de markt te zetten. Events is er daar een van. “Ons doel is om te laten zien wat we doen. We gaan dan ook steeds meer naar inhouse-events toe. Op deze manier kunnen we onze klanten laten zien hoe we werken, we geven ze een kijkje in de keuken. Door de organisatie van deze events versterken we de relatie met onze klanten en verlagen we tevens de drempel om hun vragen of problemen bij ons neer te leggen.”

 

Om ook de relatie met de eigen medewerkers goed in stand te houden, organiseert Bosch Rexroth twee keer per jaar een intern event. Op deze manier worden de medewerkers geïnformeerd over wat er in de markt speelt en wat Bosch Rexroth drijft. Natuurlijk koppelen ze hier een sociale activiteit aan, zoals een borrel of kerstreceptie.

Vaak wordt gedacht dat het duurder is om met een evenementenbureau samen te werken, maar dat is juist niet het geval.

Esther Leijten | coördinator events en projecten Bosch Rexroth

Het werken met externe evenementenbureaus
Bosch Rexroth werkt met vier externe evenementenbureaus samen, de preferred suppliers. Met deze bureaus zijn bepaalde afspraken gemaakt en Esther weet exact welk bureau voor welk event ze inzet. Aan ervaring schort het niet bij Esther, maar er zijn meerdere redenen waarom zij een evenementenbureau inzet. “We organiseren meerdere events per jaar en dat is te veel voor mij alleen. Ook kan een event te groot zijn om alleen te organiseren en daarnaast is het heel prettig om inspiratie op te doen via de evenementenbureaus. De creativiteit van een bureau is essentieel en het is fijn om te kunnen sparren met iemand. Vaak wordt gedacht dat het duurder is om met een evenementenbureau samen te werken, maar dat is juist niet het geval. Het inkoopbeleid van de bureaus is een voordeel en het scheelt mij heel veel tijd, dus geld.”

Voor Esther is de keuze voor een evenementenbureau gebaseerd op de klik. Bij de eerste samenwerking weet zij al of het bureau past bij Bosch Rexroth en Esther zelf. “Het bureau moet bij ons passen en de juiste vertaalslag kunnen maken naar wat wij willen bereiken met het event. De ene keer is dit over de top en een andere keer is dit wat kleiner en daar moet een bureau op kunnen inspelen. Door de ervaring die ik nu heb met de bureaus waar wij mee werken, maak ik altijd de goede keuze voor het juiste bureau voor een bepaald event.”

Lees het volledige interview hier

Nog meer inspirerende interviews lezen?
Download dan ons jubileum magazine vol met praktische tips, kennis, ervaring, event cases en opdrachtgevers aan het woord.

Ga naar magazine
image

Jubileum magazine MarQizine