Symposium | Medewerkersevent | 500 bezoekers | Amarant Groep | Eigen terrein

 

Een tweedaags symposium
Op 4 en 5 oktober 2016 organiseerde Amarant een symposium op het eigen terrein om 20 jaar medezeggenschap te vieren. Voorheen werden cliënten naar een zorginstelling gebracht en bepaalde de instelling alles wat er met de cliënt gebeurde. Sinds de wet op medezeggenschap hebben cliënten en hun ouders veel meer inspraak over waar iemand komt te wonen en welke faciliteiten bij deze persoon passen. Het dagprogramma van het symposium bestond uit presentaties en workshops voor klanten, relaties, samenwerkingspartners, managers en medewerkers. Het event werd afgesloten met een feestavond voor de cliënten.

 

Bij het kiezen van een partij zijn er een aantal eigenschappen waar deze aan moet voldoen volgens ons. Dat is onder andere de snelheid, maar ook creativiteit.

Mauro de Leeuw | Parkmanager Amarant Groep Tilburg

Het eigen terrein als festivalterrein
Het eigen terrein van Amarant werd voor deze gelegenheid getransformeerd naar een festivalterrein. “Onze locatie hiervoor gebruiken was voor ons logisch, omdat
de cliënten hier wonen, recreëren en ontspannen. Hier is de medezeggenschap ontstaan en wordt deze dankbaar nageleefd. Andere events worden normaliter ergens anders georganiseerd en daarom hebben we vooraf goed gekeken of het wel zou passen en of cliënten er geen last van zouden hebben. Het terrein met park bleek groot genoeg en op deze manier konden we de cliënten ook bij het event betrekken. Zij hebben bijvoorbeeld een aandeel gehad in de catering en dat was echt een toegevoegde waarde.”

Snelheid, creativiteit en betrouwbaarheid
Het was voor Amarant dus snel duidelijk dat het symposium op eigen terrein zou gaan plaatsvinden. De ruimte was er, maar de expertise hadden ze niet in huis. Dat heeft ze doen besluiten om een evenementenbureau in de arm te nemen. “De organisatie moest vrij last minute plaatsvinden en via een relatie kwam ik in contact met MarQuis evenementen. Op vrijdag hadden we een afspraak en op maandag lag er al een voorstel voor ons klaar. Hierin was onze boodschap vertaald naar een plan dat bij ons paste. We konden meteen door.”

Lees het volledige interview hier

Meer inspirerende cases bekijken?

Ga naar cases
image