Bedrijfsevenement organiseren

Voor de doe-het-zelver

Een evenement organiseren kun je best zelf doen. Ook een heel groot evenement. Hartstikke leuk om dagenlang te brainstormen met collega’s en ieders ideeën tegen het daglicht te houden.

 

Je komt er samen vast wel uit wat het doel van je feest is, wie de genodigden zijn en hoe je het gaat communiceren.

Een evenement organiseren kun je natuurlijk prima zelf. Toch?

Team MarQuis evenementen

Bedrijfsevenement organiseren: makkelijk joh! Toch?

Dan hoef je alleen nog de locatie te verzinnen, het thema te bepalen en de aankleding, drank en eten te regelen en natuurlijk bediening. Entertainment niet te vergeten. Die audio en licht nodig hebben. En kleedkamers, plus iemand die ze ontvangt. En ze eten ook; dus crew diners. Wie doet de op- en afbouw?

Iedereen komt met auto’s, dus heb je parkeerplaatsen met parkeerwachters en een duidelijke routing nodig. Stel dat er iets gebeurt; misschien aardig om een veiligheidsplan te hebben. Een verzekering af te sluiten. Wie maakt het draaiboek, wie regisseert alles, bestellen we ook oortjes?

Hoe heb je het bedrijfsevenement zelf ervaren?

Een bedrijfsevenement organiseren kun je best zelf doen. Met liters koffie en heel wat avonden en middagen in de boardroom, terwijl je eigenlijke werk zich langzaam maar zeker opstapelt. En je er (eerlijk gezegd) al een aantal nachten van wakker hebt gelegen, met name wanneer de datum dichterbij komt.

Want wat nou als die band niet op komt dagen, de catering tegenvalt of de tent in de fik vliegt? Je dacht dat het budget overdreven groot was, maar de gewenste artiest blijkt er opeens al 10% af te snoepen. Kun je nog onder dat contract uit? Je ziet, badend in het zweet, voor je dat men je na afloop alleen vraagt: ‘Eh…Hoe heb je het zelf ervaren?’

Een bedrijfsevenement organiseren kun je prima zelf, een keuken zetten ook

Een bedrijfsevenement organiseren kun je natuurlijk prima zelf doen. Een keuken zetten ook en zelfs de uitvoer van een wortelkanaalbehandeling valt te leren. Maar als je het aan een professional overlaat, biedt dat op zijn minst drie grote voordelen.

Eén: je behaalt het beoogde doel en dus het gewenste resultaat (plus de toch wel lekkere pluimen na afloop), terwijl je (twee:) veel minder zorgen hebt. En drie: als je zorgen hebt, worden die voor je opgelost.

‘Maar’, hoor ik je denken, ‘zo’n evenementenbureau kost hartstikke veel geld!’ Tja. Het personeel en de klantrelaties vormen het belangrijkste kapitaal van je organisatie. Daarom is een goed gelukt evenement een investering die vooral veel oplevert. Het kan bruggen slaan van de organisatie naar de buitenwereld én omgekeerd.

Als je alle mogelijkheden juist inzet kun je uiterst efficiënt, krachtig en met impact communiceren, eenheid creëren en een doorvertelfactor teweeg brengen, die onbetaalbaar is.

“Een evenement dat in het water valt, brengt juist het tegendeel teweeg. Teleurstelling en een anticlimax denderen lang door, in een stilte die oorverdovend is”

En al die uurtjes van jou en je collega’s dan?

Bovendien zijn al die uren die jij en je collega’s hebben zitten vergaderen ook niet bepaald gratis en blijft er veel werk liggen.

Wij hebben vijfentwintig jaar ervaring en kunnen het evenement realiseren waarvan jij gedroomd hebt. Omdat we gewend zijn in het DNA van je organisatie te kruipen en vooraf exact te bepalen wat het doel, de doelgroep en de bedoeling is. Daarvoor hebben we jou wel nodig. En natuurlijk om onze heldere kostenspecificatie te tekenen, zodat de prijs nooit verrast.

Wanneer na afloop de social media ontploffen (voorbeeld) van complimenten en vrolijke foto’s of je mailbox volloopt met enthousiaste reacties, kun je trots zeggen: dat evenement heb ik georganiseerd! En ik heb er zelf ook enorm van genoten.

Bedrijfsevenement organiseren? Alles begint met een goed en volledig briefingsdocument. Ook voor de ‘doe-het-zelver!’

Als doe-het-zelver toch eens vrijblijvend een brainstormsessie plannen? Stuur ons dan een berichtje.

Stuur bericht