Jaaroverzicht

Terugblikken, maar vooral de stempel drukken voor de toekomst

Het begin van het jaar betekent altijd topdrukte. Het is deze periode dat bedrijven en organisaties de kick-off events en nieuwjaarsevenementen plannen, met als doel om terug te blikken, maar vooral ook om de toon te zetten voor het nieuwe jaar. Voor MarQuis geldt hetzelfde. Ook voor ons is het tijd om de momenten van het afgelopen jaar eens op een rijtje te zetten en de plannen voor de toekomst uit te stippelen.

 

Nieuwsgierig? Lees dan deze blog.

Dankbaar en trots kijken we terug op een jaar vol met betekenisvolle samenwerkingen en spraakmakende projecten

Wendy van de Beurcht | eigenaar MarQuis evenementen

Een lekkere start aan de Dalempromenade
Onze verhuizing heeft wat voeten in de aarde gehad. Vele uren zijn gaan zitten in de verbouwing, maar uiteindelijk werden (en zijn) we verliefd op ons nieuwe kantoor. Het kantoor is gelegen aan de prachtige Dongevallei in de Tilburgse wijk de Reeshof. Het uitzicht mag zeker rustgevend genoemd worden. De wind waait hier over het water, de Schotse Hooglanders grazen en er zijn verschillende soorten vogels te bewonderen. Een plek waar we nog jaren plezier aan gaan beleven.

The 8-team
Met de trek van Oisterwijk naar Tilburg veranderde niet alleen de locatie, maar ook het team. Het team werd uitgebreid naar maar liefst 8 professionals, allen met een eigen specialisatie. In elke situatie kijken we hoe we onze opdrachtgevers het beste kunnen adviseren om uiteindelijk in co-creatie spraakmakende eventconcepten te bedenken, te ontwikkelen en te produceren. Het open karakter van het pand werkt motiverend voor de creatieve geest, er heerst een professionele maar ongedwongen sfeer. Voeg daar onze mascotte Mexx aan toe en het 8- (eigenlijk 9) team is compleet.

Een jaar van veranderingen, ontwikkelingen en samenwerkingen
Dankbaar en trots kijken we terug op een jaar van ontwikkeling, betekenisvolle samenwerkingen en mooie projecten. Alle evenementen in één blog beschrijven is niet haalbaar, meer uitgebreide event cases bekijk je hier. Ter inspiratie zullen we hier enkele eventconcepten (kort) benoemen. Een daarvan is een 2-daags event van Smurfit Kappa (bekijk case). Tijdens dit event werd een wereldrecord gevestigd waarmee onze opdrachtgever een plek wist te veroveren in het Guiness Book of Records. Door het maken van de grootste kartonnen doos ter wereld was er ook volop belangstelling van de media. Niet alleen tijdens, maar vooral ook voor én na het event wist de organisatie zich zo onder de aandacht te brengen bij meerdere doelgroepen. Missie geslaagd!

Drie op een rij voor Lekkerland
Voor Lekkerland organiseerden we een jubileumevent dat om meerdere redenen bijzonder was. Het meest bijzondere was dat het eventconcept zo bedacht en ontwikkeld moest worden dat het rekening hield met een spreiding van drie keer eenzelfde event op drie eigen locaties van Lekkerland. Een logistieke uitdaging! Maar we kunnen terugkijken op een prachtig jubileumevent voor de medewerkers en familie van Lekkerland. Jong en oud hebben een prachtige dag gehad, waarbij trots, waardering en saamhorigheid centraal stonden.

Een langetermijnsamenwerking 
De organisatie jubileert; een feestelijke mijlpaal die perfect gecombineerd kan worden met het naar een hoger plan tillen van de organisatie, het merk en de mensen. Vanuit dit standpunt zijn we met onze opdrachtgever WSD een mooie en bijzondere samenwerking aangegaan van ruim een jaar met als hoogtepunt een corporate festival voor alle medewerkers (bekijk case). Deze nauwe samenwerking heeft geleid tot betekenisvolle inzichten en heeft uiteindelijk geresulteerd in een bijbehorende activiteiten- en eventkalender én een online platform voor het gehele lustrumjaar. Zo stond het gehele jubileumjaar in het teken van terugblikken, maar werd vooral ook de toon te gezet voor de toekomst. Daarmee werd het fundament voor toekomstige groei gelegd.

1200 couverts in het Kurhaus
Voor het derde jaar op rij zijn wij gevraagd het eindejaarsevent te organiseren voor Eurpean Patent Office (bekijk case). Voor de locatie was dit jaar de keuze gevallen op het Grand Hotel Amrath Kurhaus te Scheveningen. Het thema was dit jaar Casino Royale, een thematiek die volledig paste in de context van deze luxueuze locatie. De grootste uitdaging was het realiseren van een zittend diner voor een internationaal gezelschap van 1200 genodigden van maar liefst 24 verschillende nationaliteiten. Ook hier kan worden teruggekeken op een prachtig en succesvol eindejaarsevent.

Het jaar 2017 van MarQuis
Ook het komende jaar mogen jullie weer veel van ons verwachten. We hebben (inmiddels) al een aantal inspirerende projecten op de planning staan. 2017 staat daarnaast in het teken van hét MarQizine dat wordt gepubliceerd. Een gloednieuw magazine waarin we 25 jaar kennis en ervaring delen, waarin inspirerende eventconcepten aan bod komen en waarin diverse interviews te vinden zijn met branchegenoten. Verder hebben we in onze agenda nog wat uitroeptekens staan waar we je snel meer over vertellen.

We wensen iedereen een prachtig jaar toe!