Succesvol &
spraakmakend

Evenement organiseren én meer uit je evenement halen?

Verwacht in deze blog geen ‘standaard’ stappenplan en checklist voor het organiseren van een evenement. Sites (en blogs) genoeg die een compleet stappenplan en checklist voor het organiseren van evenementen aanbieden. Helemaal prima! Maar wij tillen het graag naar een hoger niveau, opdrachtgevers verwachten dit namelijk ook van ons.  Opdrachtgevers werken met ons samen omdat ze meer uit een evenement willen halen, telkens weer worden van ons eventconcepten verwacht die creatief, vernieuwend en uiteindelijk spraakmakend zijn.

 

Goed is niet goed genoeg!
Maar hoe maak je een evenement onvergetelijk en hoe creëer je een doorvertelfactor? Een vraag én uitdaging waar ons team zich dagelijks aan committeert. Dé gouden formule om een evenement onvergetelijk te maken en een doorvertelfactor te creëren bestaat niet. 25 jaar ervaring heeft ons echter wel doen leren dat er altijd enkele specifieke (basis) elementen zijn die bijdragen aan het succesvol en spraakmakend maken van evenementen. Wij nemen je graag mee in de wereld van het organiseren van evenementen die bijdragen aan het naar een hoger plan tillen van organisaties, merken en mensen.

 

De kracht van l!ve is waar de wereld van strategie, emotie en beleving samenkomen. Beleven is beter dan beloven.

Aaron Jansen | MarQuis evenementen

Meer uit je evenement halen? Download dan ons visiedocument (whitepaper)

Evenementen bedenken, ontwikkelen en organiseren vraagt om een allesomvattende aanpak. Onze aanpak gebaseerd op 25 jaar kennis en ervaring beschrijven in alleen een blog volstaat niet, daarom hebben we het gebundeld naar een inspirerend visiedocument (whitepaper).  Het laat zien hoe wij telkens weer onze opdrachtgevers helpen meer uit een evenement te halen. Download dit visiedocument zodat ook jij meer uit het eerstvolgende evenement van jouw organisatie haalt.

Download hier het visiedocument.

Evenement organiseren: het begint met een goede briefing

Allereerst willen we benadrukken dat een goed briefingsdocument de absolute basis vormt voor een optimale samenwerking en het uiteindelijk succesvol organiseren van evenementen. Zowel in- als extern. Hoe beter de briefing, hoe beter creatieve professionals (evenementenbureaus) de vertaalslag kunnen maken en het uiteindelijke eventconcept aansluit op de behoefte, wensen en doelstellingen van de organisatie.

Volledig in lijn met ons visiedocument hebben we ook een briefingsdocument opgesteld die je (samen met collega’s) kunt hanteren. Beide documenten zijn volledig op elkaar afgestemd. Het briefingsdocument is tevens volledig ‘online’ in te vullen. Het geeft houvast en biedt een stappenplan voor het organiseren van een succesvol en spraakmakend evenement voor jouw organisatie. Laat niets aan het toeval over!

Download hier het briefingsdocument.

Meerwaarde evenement organiseren in samenwerking met evenementenbureau

Wanneer kunnen wij als evenementenbureau meerwaarde leveren? Waar worden wij (evenementenbureaus) het meest voor gewaardeerd? Niet wij, maar onze opdrachtgevers hebben deze vraag beantwoord. Klantonderzoek (diepte-interviews afgenomen in 2016) toont aan dat opdrachtgevers ons het meest waarderen voor onze hoge mate van expertise, onze betrouwbaarheid, onuitputtelijke bron van inspiratie en het onvoorwaardelijke ontzorgen.

De wisselwerking tussen organisatie en de objectieve benadering van een evenementenbureau leidt altijd tot betekenisvolle inzichten. Gezamenlijk toetsen we bestaande denkbeelden aan de werkelijkheid en zetten we soms oude vastgeroeste patronen overboord.

‘like Paul McCartney, everybody needs a Lennon – a partner who can challenge your thinking, and in the process, produce better art’ (John Hegarty).

In veel gevallen beginnen we met onze opdrachtgevers vooral niet bij het begin. Vragen die we stellen aan het begin hebben vaak betrekking op het eind. Dit is beginnen met het eind voor ogen. Als je namelijk weet waar je naartoe wilt, wordt het een stuk eenvoudiger om te bepalen wat de juiste stappen zijn (gouden tip!). Hierbij is het enorm belangrijk te achterhalen wat de vraag achter de vraag is. Met andere woorden wat wil de organisatie écht bereiken met het inzetten van een evenement?

Evenementen krijgen meer betekenis als ze onderdeel uitmaken van een groter geheel. Tijdens één of meerdere inspirerende sessies zoeken we de verdieping op zodat we het verhaal en DNA van jouw organisatie volledig hebben kunnen inventariseren. Een goed eventconcept trechtert namelijk essenties uit het DNA en de kernwaarden van een organisatie en zet deze om naar een onderscheidend verhaal dat aansprekend en begrijpelijk is voor de doelgroep. Dit verhaal helpen wij vertalen naar eventconcepten die bijdragen aan het behalen van ambities en doelstellingen van jouw organisatie. In samenwerking creëren we evenementen die waardevol, relevant en van betekenis zijn.

Korte kennismaking? Bekijk hier ons interview bij “Nederland heeft het’ (RTL4).