jubileum
evenementen

Jubileumevenement organiseren?


Haal het hoogst haalbare uit je bedrijfsjubileum!

Kun je een jubileumjaar inzetten om je organisatie, het merk en de mensen naar een hoger plan te tillen? Jazeker, we laten je graag zien hoe! In plaats van alleen te kijken naar de rijke historie, is een jubileumjaar juist ook hét moment om de toon te zetten voor de toekomst.

 

Om je te inspireren hebben we enkele inspirerende jubileumevent cases, tips en ervaringen voor je op een rijtje gezet.

Onze samenwerkingspartners, stakeholders en andere betrokkenen wilden we laten zien wie we zijn en wat we doen.

Jan Simons | algemeen directeur WSD

jubileumevenement organiseren? Je krijgt maar één kans!

In de meeste gevallen vraagt het organiseren van een jubileumevenement om grondige voorbereidingen waarbij meer aspecten om de hoek komen kijken dan je mogelijk verwacht.

Een eventconcept bedenken en organiseren voor een bedrijfsjubileum vraagt het nodige organisatietalent. Vaardigheden als plannen, strategie, budgetbewaking, kennis, ervaring, verantwoordelijkheden en creativiteit zijn essentieel voor een succesvol jubileumevenement. De basis voor het succes ligt in de mensen die het project gaan uitvoeren.

Jubileumevenementen kunnen een belangrijke rol spelen bij het behalen van ambities en doelstellingen van een organisatie en haar mensen. Dit kan met een eenmalig groot jubileumevenement voor de medewerkers, of bijvoorbeeld met een zorgvuldig samengestelde activiteiten- en evenementenkalender die wordt ingezet voor het gehele jubileumjaar. Er is veel mogelijk. Niet alleen tijdens, maar ook voor en na. Maar je krijgt maar één kans om het goed te doen!

Meer uit je jubileumevenement halen?
Laat je inspireren met onderstaande cases!

Het jubileum, meer dan alleen één evenement.

Een bijzondere samenwerking van ruim een jaar met onze opdrachtgever WSD heeft geleid tot betekenisvolle inzichten en resultaten. Niet alleen een eenmalig groot jubileumevenement voor de medewerkers, maar een zorgvuldig samengestelde activiteiten- en evenementenkalender hebben geresulteerd in het behalen van vooraf gestelde (bedrijfs) doelstellingen, ambities en wensen van de organisatie.

Hét voorbeeld van een jubileumevenement waarbij persoonlijke voldoening, zakelijke verwerving en maatschappelijke verbetering (verbinden – versterken – verrijken) centraal stonden. Het organiseren van een corporate festival in september was het hoogtepunt van het jubileumjaar, maar stond zeker niet op zichzelf. De onderliggende strategie die hiertoe geleid heeft, is niet zomaar tot stand gekomen.

Bekijk hier de jubileumcase inclusief interview opdrachtgever WSD.

Een jubileumevenement op eigen terrein
 organiseren

In tegenstelling tot bovenstaande case (WSD) is een bedrijfsjubileum uiteraard ook bijzonder geschikt om een eenmalig groot jubileumevenement op het eigen terrein te organiseren voor de medewerkers waarbij emotie, waardering, trots en samenhorigheid de belangrijkste pijlers kunnen zijn. 

Evenementen op eigen terrein vallen volledig buiten de WKR-regeling en worden dus niet (extra) belast. Dit kan flinke voordelen opleveren. Voor veel bedrijven en organisaties het overwegen méér dan waard!

Zo ook voor onze opdrachtgever Heinen & Hopman. De WKR-regeling is uiteindelijk doorslaggevend geweest om het jubileumevenement op eigen terrein te organiseren. Naast de financiële voordelen werd daarnaast de factor ‘beleving’ ook gezien als een belangrijk argument om het jubileumevenement op eigen terrein te organiseren. Een evenement op eigen terrein is namelijk een bijzondere en intense belevenis waarbij we uit ervaring weten dat pijlers als saamhorigheid, waardering en trots (vaak) een extra dimensie krijgen.

Bekijk hier de jubileumcase van Heinen&Hopman
(inclusief de timelabs video: 4-daagse opbouw event op eigen terrein).

Een 100-jarig jubileum met 100 verhalen

Je organisatie bestaat 100 jaar. Het uitgelezen moment om het ‘wij-gevoel’ te benadrukken en van nieuw elan te voorzien. Je kunt op veel verschillende manieren een jubileum organiseren, maar de manier waarop we dit in samenwerking met Nutricia hebben aangepakt, was bijzonder te noemen. Niet een zorgvuldig samengestelde jaarkalender, niet een jubileumevenement op eigen terrein maar…

…een sprankelend evenement in de Efteling (externe locatie), inclusief zittend diner voor 650 medewerkers met partners. Op deze magische avond keken we terug op 100 jaar Nutricia, werden trots, waardering en saamhorigheid benadrukt én werd er vooruit gekeken.

 Omdat verhalen verbinden, betekenis geven en eenheid creëren, is ervoor gekozen om 100 jaar Nutricia te vertalen naar 100 verhalen van de medewerkers. Deze 100 verhalen samen zijn gebundeld en vormen een prachtig en uniek jubileumboek als aandenken aan het 100-jarige bestaan van de organisatie.

Bekijk hier de jubileumcase van Nutricia

Jubileumevenement: teambuilding- en avondprogramma

Hoe gebruik je een jubileum om meer eenheid en saamhorigheid binnen je organisatie te creëren? Het 60-jarige bestaan van onze opdrachtgever Rioned geeft het perfecte voorbeeld. Het jubileum werd aangegrepen om een bijzonder evenement te organiseren om het personeel te bedanken, de onderlinge band te versterken en samen met de medewerkers en hun partners de historie te vieren maar ook om vooruit te kijken naar de toekomst. Overdag werd ingezet op activiteiten, fun én teambuilding met alle medewerkers, waarna de dag afgesloten werd met een magische avond, met partners, in de Efteling.

Bekijk hier de jubileumcase inclusief interview opdrachtgever Rioned.

Een wel héél groots Jubileumevenement; een corporate festival

Je organisatie bestaat 20 jaar, je hebt een nieuwe CEO en je wil deze heuglijke feiten samen met 6000 genodigden vieren. Hoe pak je dit aan? Speciaal voor onze opdrachtgever IBN kreeg Marquis evenementen het voor elkaar om het hele attractiepark Toverland te gebruiken als unieke evenementenlocatie voor het realiseren van een corporate festival. Een festivalformat voor de zakelijke markt.

Voor het eerst in haar geschiedenis sloot het attractiepark haar deuren om de 6000 gasten te laten genieten van de exclusiviteit van het park. Het organiseren van dit jubileumevenement was daarom ook voor ons een bijzonder project.

Bekijk hier de jubileumcase van IBN.

Ook meer uit je eerstvolgende jubileumevenement halen?
Plan een brainstormsessie; samen maken we inzichtelijk hoe we jouw ultieme gewenste doel gaan bereiken.

Nog niet overtuigd? Blader dan eens door ons visiedocument en laat jezelf inspireren!

Meer uit je eerstvolgende jubileumevenement halen?
Download dan ons visiedocument vol met praktische tips en een compleet stappenplan.

Ga naar visiedocument
image

Visiedocument de kracht van l!ve