.

Zakelijk evenement organiseren? 

Intern draagvlak creëren en/of collega’s overtuigen om ook een zakelijk evenement in te zetten die bijdragen aan het behalen van ambities en doelstellingen van de organisatie?

 

We hebben tien goede redenen voor je op een rijtje gezet.

Wanneer wij een vraagstelling neerleggen voor een event dan sluit het concept van MarQuis evenementen altijd precies aan bij waar wij naar op zoek zijn en daar zit heel veel creativiteit in.

Jan Pieters | algemeen directeur Rioned

Evenementen prikkelen alle zintuigen

Iedere dag worden we overladen met informatie. Bewust of onbewust filteren we daar de voor ons meest relevante informatie uit. Het wordt dus steeds belangrijker om in te spelen op de behoeften, wensen en interesses van je doelgroep(en) om zo als organisatie relevant te kunnen zijn én blijven. Massamarketing wordt steeds minder effectief. Het wordt steeds belangrijker om een band op te bouwen met je klanten en relaties. Er is maar één marketingkanaal waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden en dat zijn (zakelijke) evenementen. Dit is de kracht van l!ve. Als onderdeel van een totale marketing-communicatiestrategie zijn evenementen de ‘piekmomenten’ waarin nieuwe lading gegeven kan worden aan een of meerdere doelgroepen.

Tien goede redenen die jou helpen intern (meer) draagvlak te creëren en/of je collega’s te overtuigen ook een zakelijk evenement in te zetten:

  • Deelname aan evenementen zet aan tot kopen. (potentiële) klanten en relaties die live een product/dienst ervaren zijn eerder geneigd tot aankopen;
  • Zakelijke evenementen verslaan traditionele media. Uit onderzoek blijkt dat genodigden van een evenement een product/dienst beter begrijpen na een evenement in vergelijking tot dezelfde boodschap via andere media;
  • De organisatie en het merk worden positief geladen. Doelgroep(en) hebben na afloop van het evenement een positieve attitude t.o.v. de organisatie en het merk;
  • Evenementen zorgen voor meer klantbinding en klantloyaliteit. Dit komt door emotionele (merk)beleving. Klanten worden relaties, relaties worden ambassadeurs en/of fan;
  • Een zakelijk evenement zorgt voor de meest directe leads;
  • Zakelijke evenementen prikkelen alle zintuigen. Er is maar een marketingkanaal waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden. Dit is de kracht van l!ve;
  • Beleven is beter dan beloven. Evenementen zijn een volwaardige strategische marketingtool waarin alles samenkomt: mens en merk, inhoud en emotie, online en offline. Zeker voor de ‘nieuwe generatie’ is de winnende mix: content, sociale media en l!ve;
  • Evementen spelen een belangrijke rol én zijn daarnaast de schakel in alle ontwikkelingen op marketinggebied. Evenementen slaan bruggen van de organisatie naar de buitenwereld én omgekeerd;
  • Evenementen hebben het vermogen om mensen live te betrekken en te verbinden met de organisatie, met het merk of gewoon van mens tot mens;
  • Samen maak je het verschil. Het betrekken van een externe evenementenbureau leidt altijd tot betekenisvolle inzichten. Samen halen we méér uit een zakelijk evenement en zorgen we ervoor dat een evenement bijdraagt aan het behalen van de ambities en doelstellingen van de organisatie.

Winnende organisaties van de toekomst zijn uitstekende relatiebouwers. Het zijn de organisaties die het vermogen hebben om mensen te verbinden, te versterken en te verrijken. Het inzetten van live-communicatie (evenementen) als onderdeel van een volwaardige marketingstrategie speelt hierbij een belangrijke rol. Dit vraagt om strategisch en campagnebreed denken. Hier komt marketing door de inzet van evenementen om de hoek kijken. Meer inspiratie en handige tips opdoen?

Download dan hier ons visiedocument. Een document waarin we 25 jaar kennis en ervaring met je delen over hoe evenementen kunnen bijdragen aan het naar een hoger plan tillen van de organisatie, het merk en de mensen.